Die Naturschutzjugend (NAJU), gegründet 1982, ist mit über 80.000 Mitgliedern Deutschlands führender Kinder- und Jugendverband in der außerschulischen Umweltbildung, im Umweltschutz und im praktischen Naturschutz.

Ihr Projekt „Treffpunkt Erdball“ läd junge Menschen ein in organisierten Touren anderen Länder, Leute und Natur kennenzulernen.
Nach dem formgefüge die Broschüren für 2014 und 2015 gestalte, lag bei dieser Ausgabe der Fokus auf eine möglichst nahtlose Integration des erneuerten Corporate Design in ein dennoch eigenständiges, freches Design.

NAJU (Youth for Nature and Biodiversity Conservation, Germany) is the youth organization of Naturschutzbund Deutschland (Nature Conservation Germany). With approximately 75,000 members, aged 6-27 years, it is one of the largest youth environmental organizations of the Federal Republic of Germany, which offers a wide range of environmental and nature conservation activities.

Their project „Treffpunkt Erdball“, is inviting young peoples to engage across country borders via group tours to learn about and work for nature and environment. After creating the broschures for 2014 and 2015, this time the focus was on integrating the renewed Corporate Design of NAJU seamlessly into an independent and playful design concept.

  • Illustrations/ Graphics
  • Layout/ Text Design
  • Concept